Οδηγίες για
τους Εκπαιδευτικούς, κυρίως της Α΄ Τάξης.
·
Ο χώρος του
εργαστηρίου και ο περιεχόμενος εξοπλισμός
·
Σύντομη αναφορά στα
μέτρα ασφάλειας (όχι …κινδυνολογία!) και , πιθανά, διανομή του εντύπου που σας
στέλνουμε (έχει δοθεί και πέρυσι). Επισημαίνουμε ότι ο χώρος του Εργαστηρίου
Φ.Ε. αποτελεί περιοχή ιδιαίτερα
υπεύθυνης και προσεκτικής εργασίας και συνεπώς απαιτεί ανάλογες στάσεις και
συμπεριφορές.
·
Χωρίζουμε τους μαθητές
σε ομάδες των 3-4 μαθητών-τριών, προσέχοντας ώστε οι ομάδες να παρουσιάζουν
ομοιογένεια ως προς το φύλο, τις ικανότητες και τις συμπεριφορές.
·
Από την εισαγωγή του
Εργαστηριακού οδηγού γίνεται αναφορά στα σφάλματα και τις στρογγυλοποιήσεις (§ 8 και
9) και παρουσίαση του τρόπου κατασκευής γραφικών παραστάσεων από δεδομένα
πίνακα. Πολλά στοιχεία ,για τις γραφικές παραστάσεις, υπάρχουν στην § 10. Μάλλον είναι αποδοτικό να δοθούν στους μαθητές δύο πίνακες τιμών που να
οδηγούν σε γραφικές παραστάσεις ευθείας και μιας καμπύλης, π.χ. παραβολής .
«Επί τόπου» γίνεται έλεγχος και διόρθωση των σφαλμάτων. Επισημαίνεται ότι οι
μαθητές δυσκολεύονται να βαθμολογήσουν τους άξονες από τα δεδομένα των πινάκων,
ιδιαίτερα αν αυτοί δεν αρχίζουν από το μηδέν. Για διευκόλυνσή σας στην επόμενη
σελίδα υπάρχει ένα τέτοιο παράδειγμα.
μαθητές, φυλάσσονται σε ντοσιέ, ενώ η άσκηση
καταγράφεται στο Ημερολόγιο Εργαστηρίου.
αντίστοιχες συναντήσεις στον Πολυχώρο Φυσικών
Επιστημών, όπως και πέρυσι.
7. Παρακαλούμε στείλτε τις παρατηρήσεις σας στο
ΕΚΦΕ (κατά προτίμηση με e-mail).
Παράδειγμα 1 (Γραμμική σχέση)
Μέγεθος Χ |
0 |
2 |
4,2 |
6,1 |
8,4 |
10 |
12,2 |
13,9 |
|
Μέγεθος Ψ |
25 |
38 |
52 |
65 |
77 |
91 |
103 |
115 |
|
Παράδειγμα 2 (όχι γραμμική
σχέση)
Μέγεθος Χ |
0 |
3,0 |
6,0 |
9,8 |
16 |
22 |
31 |
44 |
56 |
Μέγεθος Ψ |
0 |
5,0 |
9,8 |
15,0 |
20,2 |
25,3 |
30,0 |
34,8 |
40 |